Friday, February 16, 2007

Mereka tidak dapat menafikan fakta pertumbuhan ekonomi yang disiarkan oleh kerajaan

Ketika pihak kerajaan mendedahkan akan penubuhan ekonomi yang sebenarnya melalui media-media massa , ianya telah mencetuskan satu ketakutan kepada bloggers yang selama ini cuba memburukkan pihak kerajaan dengan tulisan-tulisan mereka yang cuba meracun minda rakyat untuk membenci kerajaan.

Ada juga yang telah mempersoalkan apakah fakta yang disiarkan oleh kerajaan itu benar atau pun hanya propoganda sahaja. Malahan ada yang pada mulanya mahu mempertikaikan fakta yang di keluarkan oleh kerajaan mengikut naluri dan cita rasa mereka sendiri namun tidak dapat membuktikan pula apa yang disiarkan oleh kerajaan adalah salah.

Mungkin ramai yang tidak nampak bahawa sebenarnya kita berkeadaan selesa dan masih menjadi rakyat yang mampu dan mempunyai kekuatan ekonomi yang kukuh.

Hari ini mereka enggan mengakui akan kebenaran yang telah di umumkan oleh kerajaan dan enggan pula mengiktirafkan kebenaran tetapi tidak pula boleh menafikan bahawa fakta itu hanyalah fakta propoganda kerajaan semata-mata.

Timbalan Perdana Menteri pula telah menguatkan fakta-fakta yang telah disiarkan melalui satu artikel yang diisarkan oleh bernama.

Economic Figures Are Real, Not "Cooked-up", Says Najib

17 comments:

de_kerinchi said...

Ada pun fakta angka adalah amat tidak boleh dinafikan, tetapi sekiranya pertumbuhan ekonomi ini hanya dinikmati sebilangan kecil daripada bilangan rakyat teramai, maka akan terbuktilah pengagihan pertumbuhan ini ditahap yang lemah .........diharap kerajaan dapat memulihkan keadaan ini, agar rakyat dapat menikmati sekelumit hasil pertumbuhan yang dikatakan memberangsangkan ini...

Unknown said...

Apalah yg nak dibanggakan sangat dengan konon2 angka2 indeks komposit dan nilai dagangan tu kalo kita masih hidup terhimpit??

Minyak naik, tol naik, barang2 semua naik ... abis tu apa yg kita dapat dengan pertumbuhan ekonomi ni?? Habuk pun tarak la dei!!! Cakap banyak hasil x der ... tunggulah PRU nanti ...

bzz said...

Aik... satu entry je dah boleh masuk kpmu.net? Perghh... Bangga nya kalau aku... Tapi... macam buat artikel ni utk kpmu je?

Apehal pun... as at today... 28.02... Semuanya turun. Kenapa sekarang, time org lain turun kita turun. Time org lain naik kita tak naik?

Tapi, apehal pun... Tak guna la kalau IK naik sampai berpuluh ribu mata sekalipun. Kalau KJ cakap berbuih mulut sekali pun kalau yg kaya cuma anak beranak. Yg lain hidupnya semakin susah...

de_kerinchi said...

Takpe lah bzz, asal mereka puas ...tetapi rakyat tidak buta....memang pun blog ni dibuat untuk kpmu....heheehe yang bestnya takder orang jawab balik...aku tulis ni pun pasal nak suarakan tak puas hati aku tu..alahaiii

tunku said...

blog syok sendiri

Unknown said...

Dear bloggers

(Listed in SOPO Sentral of Malaysia)

This kutu is trying to develop a new hobby - listing your latest posting in my blog, Malaysiakita

This kutu really hopes you can update me on your latest posting in
Malaysiakita comment section or by email. You can reach me at sangkutu@gmail.com

To surf from blog to blog really consumes a lot of time. Mintak tolong la sangat-sangat! Harap sangat ni!

I'm seeking your kind help! Tolong! Tolong!

BRO JINGGO said...

Biasalah Parti pembangkang memang ego dan tak bertemadun.

Bersama-samalah kita memperjuangkan pemimpin kita.
www.prokhairy.blogspot.com

Anonymous said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is

Budak Baghuh said...

'Situasi BN sekarang berbahaya' (kata Tun)

PUTRAJAYA 7 Mei - Tun Dr. Mahathir Mohamad meminta Barisan Nasional (BN) mengambil serius tentang kemungkinan pakatan pembangkang menubuhkan kerajaan dalam masa terdekat.

Nota: Jika dahulu Anwar Ibrahim dan pembangkang yang bermain dengan perang saraf ini sebelum sidang parlimen bermula. Ketika itu Tun hanya mendiamkan diri kerana takut perkara ini benar-benar berlaku dan jika ianya berlaku ianya akan memberikan padah yang buruk kepada Tun yang tidak kita perlu jelaskan.

Tun sebenarnya yakin perkara ini tidak akan berlaku dan itulah sebabnya beliau pula yang bermain dengan perang saraf ini untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa BN sekarang ada sebuah parti yang lemah , disebaliknya keadaan adalah berbeza kerana jika kita lihat pada perjalanan sidang Parlimen , ahli parlimen BN begitu kukuh dan bersatu.

Keadaan ini yang membuat Tun tidak senang dan cuba memecahkan keutuhan ahli parlimen yang kukuh bersatu ini.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, pada mulanya beliau mengabaikan tentang kemungkinan tersebut tetapi setelah meneliti situasi yang ada, keadaan sekarang begitu berbahaya.''Saya fikir ini ada kemungkinan (pertukaran kerajaan) yang tidak boleh kita abaikan.''Pada masa ini, ahli-ahli politik menunjukkan minat tentang berapa banyak yang boleh mereka peroleh dan mereka tidak betul-betul berminat untuk berkhidmat kepada negara,'' katanya kepada pemberita di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini.

Nota:

Bukan Tun abaikan selama ini, Tun sebenarnya risau jika ini benar berlaku .Tun berani berbicara pasal ini kerana yakin ini tidak akan berlaku lagi dan telah nampak akan kekuatan ahli BN,Tun mungkin terlambat untuk membicarakan hal sebegini dan seolah-olah Tun bercakap diluar pemikiran beliau yang matang dan kebelakangan ini, Tun banyak menyalahkan UMNO dan BN , semua yang bersama BN dilihatnya sebagai salah dan tidak baik. Apa sebenarnya yang Tun mahukan kita tidak dapat pastikan lagi. Agak keterlaluan jika Tun menuduh ahli politik tidak berminat untuk berkhidmat kepada negara. Apakah Tun mahu mengatakan bahawa hanya beliau sahaja yang berminat untuk berkhidmat kepada negara. Tun sepatutnya berihat dan tidak perlu lagi berkhidmat kepada negara , Tun juga sepatutnya sedang berihat dan tidak perlu mencampuri urusan kerajaan lagi kerana kita ada Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri serta ahli-ahli kebinet telah diamanahkan untuk menguruskan negara.

Jelas Dr. Mahathir lagi , desakan untuk melompat parti timbul apabila tidak wujud lagi kesetiaan kepada parti dan sesetengah pihak yang merasakan mereka tidak mendapat apa-apa sekarang mempunyai peluang mendapat jawatan penting dalam kerajaan baru.Ditanya adakah perkara tersebut dirasakan satu kebimbangan besar baginya, beliau berkata, sekiranya tindakan lompat parti itu berlaku, negara ini akan mengalami lebih banyak konflik.Mengenai ahli-ahli Parlimen yang mungkin melompat parti, Dr. Mahathir berkata, UMNO dan parti komponen utama dalam BN seperti MIC dan MCA mempunyai akar umbinya di Semenanjung tetapi keadaan berbeza di Sabah dan Sarawak.'Walaupun UMNO ada di Sabah, ia tidak sama di sini (Semenanjung), mereka pernah ada USNO dan Pairin Kitingan dulu juga pernah mendapat sokongan daripada orang-orang ini.''Jadi, bolehkah kita yakin yang mereka akan terus memberikan kesetiaan yang kuat kepada UMNO, saya tidak fikir begitu,'' katanya.

Nota:

Tun sebenarnya tidak perlu bimbang dengan apa yang sedsang bergolak sekarang , kerana semuanya telah berjalan dengan baik dan lancar. Pak Lah dan Najib tahu apa yang mereka lakukan. Tun tidak perlu bimbang kerana mereka ini juga sayangkan UMNO dan BN juga, dan tidak mungkin akan meleppaskan kerajaan ini dengan begitu mudah sekali. Kalau Tun hanya duduk diam dan tidak mencampuri urusan kedua kepimpina tertinggi ini Insyaalah , kita akan kembali kukuh dan kuat kembali. Cukuplah sudah apa yang telah Tun lakukan sebelum ini,Rakyat sudah mula bosan dengan cara dan tingkah Tun yang sedaya upaya mahu menjatuhkan Perdana Menteri dan Timbalan beliau.

Kata Tun lagi "Malah, beliau berkata, terdapat beberapa ahli Parlimen di Semenanjung yang jika mereka fikir boleh mendapat sesuatu daripada kerajaan baru, kumpulan tersebut juga bersedia melompat parti''Ini terutama apabila dirasakan jika berbuat demikian, mereka akan dapat terus berada dalam kerajaan,'' katanya.Kata beliau, keadaan tersebut berbeza berbanding dahulu ketika BN memiliki majoriti lebih dua pertiga.Katanya, ketika itu tidak timbul masalah kemungkinan ahli-ahli Parlimen melompat parti kerana BN dan jika terdapat parti komponen berpaling tadah sekali pun, mereka tidak mampu menubuhkan kerajaan.''Berbeza sekarang apabila melompat dan sertai kerajaan lain, mereka tidak akan mengalami apa-apa kerugian malah boleh mewujudkan permainan politik,'' katanya.

Dalam perkembangan lain, Dr. Mahathir membidas larangan kepada bahagian UMNO untuk mengadakan mesyuarat agung khas (EGM) dan menyifatkannya ia sebagai suatu yang tidak demokratik.''Itulah UMNO yang ada sekarang, ini bukan UMNO yang sebenar (berbeza), pada zaman saya dahulu UMNO melaksanakan kempen untuk menentang saya tetapi mereka tidak dihalang.''Sekarang kita tidak boleh bercakap tentang apa yang kerajaan tidak suka,'' katanya.

Sambil memberikan contoh, Dr. Mahathir berkata, selepas Pilihan Raya Umum Ke-12, beliau ada menyatakan hasrat ingin bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membincangkan isu-isu semasa atas rasa keprihatinannya tentang apa yang berlaku dalam UMNO.''Dia (Najib) kata dia akan datang jumpa saya tetapi perlu mendapat kebenaran dahulu daripada Perdana Menteri. Rupanya dia tidak mendapat kebenaran, jadi, sampai sekarang dia tidak berjumpa saya ''Ini sungguh teruk apabila Perdana Menteri tidak mempercayai timbalannya.

Pada zaman saya, saya mempercayai timbalan saya sehinggalah dia melakukan sesuatu yang pelik,'' katanya.Menurut Dr. Mahathir, UMNO perlu membenarkan EGM di bahagian-bahagian bagi membolehkan ahli-ahli parti membuat perubahan ke atas peraturan kuota 30 peratus bagi membolehkan pertandingan bagi jawatan tertinggi parti dilaksanakan.''Jika tidak dapat mengubah syarat kuota tersebut, dengan sikap ketua-ketua bahagian sekarang, tidak ada satu bahagian pun yang akan mencalonkan orang lain kecuali Pak Lah (Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi).''Jadi, jika tidak ada 60 bahagian UMNO yang mencalonkan sesiapa kecuali Pak Lah, maka pada Disember ini, beliau akan menang tanpa bertanding... (kerana) orang sungguh takut dan amalan cium tangan telah bermula,'' katanya.

Nota:

Jelas disini Tun telah mula menghidu akan sokongan pemimpin UMNO kepada Pak Lah kian kuat dan kebimbangan beliau kemungkinan sesiapa sahaja yang bertanding untuk menentang Presiden atau Timbalan Presiden tidak akan mendapat pencalonan telah jelas terbayang di mata beliau dan kebimbangan inilah yang membuat Tun cuba untuk membuat satu 'Spin' dalam perang saraf beliau untuk menunjukkan bahawa UMNO itu lemah.Sebaiknya Tun berihat sahaja dan biarlah generasi baru ini mengendalikan UMNO.Yang berada di belakang Tun sekarang boleh di kira - Khir Toyo , Fuad Zakarsi , Muhiyuddin , Syed Ali Al Habshee dan juga anak beliau Mukhriz. Tengku Li .

Tun gagal melebarkan pengaruhnya setelah Pak Lah dan Najib bercantum kukuh. Sepatutnya jika Najib enggan bertemu dengan Tun, Tun fahamlah kenapa Najib tidak mahu bertemu dengan Tun, langkah Najib itu bertepatan kerana nawaitu Tun untuk bertemu dengan Najib bukjannya membawa kebaikan tetapi akan menyulitkan Najib. Kalau Tun terus mahu berpolitik , tubuh lah parti baru kerana ahli UMNO sekarang mahu menumpukan kepada pemulihan UMNO dan menumpukan kepada tugasan harian.

Mereka tidak mampu untuk berpolitik setiap hari kerana mereka bukannya rakyat yang telah pencen yang banyak masa untuk berpolitik sepanjang minit dan sepanjang jam.Insyaalah BN dan UMNO dalam proses pemulihan dan kami tak perlu ubat yang tidak ketentuan yang dibawa oleh tenguk Li yang jiwanya kacau mahu menjadi presiden parti dan PM.

selanjutnya layari: www.kpmu.net

Budak Baghuh said...

'Situasi BN sekarang berbahaya' (kata Tun)

PUTRAJAYA 7 Mei - Tun Dr. Mahathir Mohamad meminta Barisan Nasional (BN) mengambil serius tentang kemungkinan pakatan pembangkang menubuhkan kerajaan dalam masa terdekat.

Nota: Jika dahulu Anwar Ibrahim dan pembangkang yang bermain dengan perang saraf ini sebelum sidang parlimen bermula. Ketika itu Tun hanya mendiamkan diri kerana takut perkara ini benar-benar berlaku dan jika ianya berlaku ianya akan memberikan padah yang buruk kepada Tun yang tidak kita perlu jelaskan.

Tun sebenarnya yakin perkara ini tidak akan berlaku dan itulah sebabnya beliau pula yang bermain dengan perang saraf ini untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa BN sekarang ada sebuah parti yang lemah , disebaliknya keadaan adalah berbeza kerana jika kita lihat pada perjalanan sidang Parlimen , ahli parlimen BN begitu kukuh dan bersatu.

Keadaan ini yang membuat Tun tidak senang dan cuba memecahkan keutuhan ahli parlimen yang kukuh bersatu ini.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, pada mulanya beliau mengabaikan tentang kemungkinan tersebut tetapi setelah meneliti situasi yang ada, keadaan sekarang begitu berbahaya.''Saya fikir ini ada kemungkinan (pertukaran kerajaan) yang tidak boleh kita abaikan.''Pada masa ini, ahli-ahli politik menunjukkan minat tentang berapa banyak yang boleh mereka peroleh dan mereka tidak betul-betul berminat untuk berkhidmat kepada negara,'' katanya kepada pemberita di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini.

Nota:

Bukan Tun abaikan selama ini, Tun sebenarnya risau jika ini benar berlaku .Tun berani berbicara pasal ini kerana yakin ini tidak akan berlaku lagi dan telah nampak akan kekuatan ahli BN,Tun mungkin terlambat untuk membicarakan hal sebegini dan seolah-olah Tun bercakap diluar pemikiran beliau yang matang dan kebelakangan ini, Tun banyak menyalahkan UMNO dan BN , semua yang bersama BN dilihatnya sebagai salah dan tidak baik. Apa sebenarnya yang Tun mahukan kita tidak dapat pastikan lagi. Agak keterlaluan jika Tun menuduh ahli politik tidak berminat untuk berkhidmat kepada negara. Apakah Tun mahu mengatakan bahawa hanya beliau sahaja yang berminat untuk berkhidmat kepada negara. Tun sepatutnya berihat dan tidak perlu lagi berkhidmat kepada negara , Tun juga sepatutnya sedang berihat dan tidak perlu mencampuri urusan kerajaan lagi kerana kita ada Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri serta ahli-ahli kebinet telah diamanahkan untuk menguruskan negara.

Jelas Dr. Mahathir lagi , desakan untuk melompat parti timbul apabila tidak wujud lagi kesetiaan kepada parti dan sesetengah pihak yang merasakan mereka tidak mendapat apa-apa sekarang mempunyai peluang mendapat jawatan penting dalam kerajaan baru.Ditanya adakah perkara tersebut dirasakan satu kebimbangan besar baginya, beliau berkata, sekiranya tindakan lompat parti itu berlaku, negara ini akan mengalami lebih banyak konflik.Mengenai ahli-ahli Parlimen yang mungkin melompat parti, Dr. Mahathir berkata, UMNO dan parti komponen utama dalam BN seperti MIC dan MCA mempunyai akar umbinya di Semenanjung tetapi keadaan berbeza di Sabah dan Sarawak.'Walaupun UMNO ada di Sabah, ia tidak sama di sini (Semenanjung), mereka pernah ada USNO dan Pairin Kitingan dulu juga pernah mendapat sokongan daripada orang-orang ini.''Jadi, bolehkah kita yakin yang mereka akan terus memberikan kesetiaan yang kuat kepada UMNO, saya tidak fikir begitu,'' katanya.

Nota:

Tun sebenarnya tidak perlu bimbang dengan apa yang sedsang bergolak sekarang , kerana semuanya telah berjalan dengan baik dan lancar. Pak Lah dan Najib tahu apa yang mereka lakukan. Tun tidak perlu bimbang kerana mereka ini juga sayangkan UMNO dan BN juga, dan tidak mungkin akan meleppaskan kerajaan ini dengan begitu mudah sekali. Kalau Tun hanya duduk diam dan tidak mencampuri urusan kedua kepimpina tertinggi ini Insyaalah , kita akan kembali kukuh dan kuat kembali. Cukuplah sudah apa yang telah Tun lakukan sebelum ini,Rakyat sudah mula bosan dengan cara dan tingkah Tun yang sedaya upaya mahu menjatuhkan Perdana Menteri dan Timbalan beliau.

Kata Tun lagi "Malah, beliau berkata, terdapat beberapa ahli Parlimen di Semenanjung yang jika mereka fikir boleh mendapat sesuatu daripada kerajaan baru, kumpulan tersebut juga bersedia melompat parti''Ini terutama apabila dirasakan jika berbuat demikian, mereka akan dapat terus berada dalam kerajaan,'' katanya.Kata beliau, keadaan tersebut berbeza berbanding dahulu ketika BN memiliki majoriti lebih dua pertiga.Katanya, ketika itu tidak timbul masalah kemungkinan ahli-ahli Parlimen melompat parti kerana BN dan jika terdapat parti komponen berpaling tadah sekali pun, mereka tidak mampu menubuhkan kerajaan.''Berbeza sekarang apabila melompat dan sertai kerajaan lain, mereka tidak akan mengalami apa-apa kerugian malah boleh mewujudkan permainan politik,'' katanya.

Dalam perkembangan lain, Dr. Mahathir membidas larangan kepada bahagian UMNO untuk mengadakan mesyuarat agung khas (EGM) dan menyifatkannya ia sebagai suatu yang tidak demokratik.''Itulah UMNO yang ada sekarang, ini bukan UMNO yang sebenar (berbeza), pada zaman saya dahulu UMNO melaksanakan kempen untuk menentang saya tetapi mereka tidak dihalang.''Sekarang kita tidak boleh bercakap tentang apa yang kerajaan tidak suka,'' katanya.

Sambil memberikan contoh, Dr. Mahathir berkata, selepas Pilihan Raya Umum Ke-12, beliau ada menyatakan hasrat ingin bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membincangkan isu-isu semasa atas rasa keprihatinannya tentang apa yang berlaku dalam UMNO.''Dia (Najib) kata dia akan datang jumpa saya tetapi perlu mendapat kebenaran dahulu daripada Perdana Menteri. Rupanya dia tidak mendapat kebenaran, jadi, sampai sekarang dia tidak berjumpa saya ''Ini sungguh teruk apabila Perdana Menteri tidak mempercayai timbalannya.

Pada zaman saya, saya mempercayai timbalan saya sehinggalah dia melakukan sesuatu yang pelik,'' katanya.Menurut Dr. Mahathir, UMNO perlu membenarkan EGM di bahagian-bahagian bagi membolehkan ahli-ahli parti membuat perubahan ke atas peraturan kuota 30 peratus bagi membolehkan pertandingan bagi jawatan tertinggi parti dilaksanakan.''Jika tidak dapat mengubah syarat kuota tersebut, dengan sikap ketua-ketua bahagian sekarang, tidak ada satu bahagian pun yang akan mencalonkan orang lain kecuali Pak Lah (Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi).''Jadi, jika tidak ada 60 bahagian UMNO yang mencalonkan sesiapa kecuali Pak Lah, maka pada Disember ini, beliau akan menang tanpa bertanding... (kerana) orang sungguh takut dan amalan cium tangan telah bermula,'' katanya.

Nota:

Jelas disini Tun telah mula menghidu akan sokongan pemimpin UMNO kepada Pak Lah kian kuat dan kebimbangan beliau kemungkinan sesiapa sahaja yang bertanding untuk menentang Presiden atau Timbalan Presiden tidak akan mendapat pencalonan telah jelas terbayang di mata beliau dan kebimbangan inilah yang membuat Tun cuba untuk membuat satu 'Spin' dalam perang saraf beliau untuk menunjukkan bahawa UMNO itu lemah.Sebaiknya Tun berihat sahaja dan biarlah generasi baru ini mengendalikan UMNO.Yang berada di belakang Tun sekarang boleh di kira - Khir Toyo , Fuad Zakarsi , Muhiyuddin , Syed Ali Al Habshee dan juga anak beliau Mukhriz. Tengku Li .

Tun gagal melebarkan pengaruhnya setelah Pak Lah dan Najib bercantum kukuh. Sepatutnya jika Najib enggan bertemu dengan Tun, Tun fahamlah kenapa Najib tidak mahu bertemu dengan Tun, langkah Najib itu bertepatan kerana nawaitu Tun untuk bertemu dengan Najib bukjannya membawa kebaikan tetapi akan menyulitkan Najib. Kalau Tun terus mahu berpolitik , tubuh lah parti baru kerana ahli UMNO sekarang mahu menumpukan kepada pemulihan UMNO dan menumpukan kepada tugasan harian.

Mereka tidak mampu untuk berpolitik setiap hari kerana mereka bukannya rakyat yang telah pencen yang banyak masa untuk berpolitik sepanjang minit dan sepanjang jam.Insyaalah BN dan UMNO dalam proses pemulihan dan kami tak perlu ubat yang tidak ketentuan yang dibawa oleh tenguk Li yang jiwanya kacau mahu menjadi presiden parti dan PM.

Faris Musa said...

Hubungan dan Konspirasi Anwar-Najib -Malaysiakini
Sila layari http://www.keadilantruth.blogspot.com/
Nampaknya sejak laporan kes liwat Anwar Ibrahim dibuat 28 Jun lalu, bukan sahaja Anwar yang bersusah payah mempertahankan dirinya malah juga kini Najib dan Rosmah pula yang semakin tidak nyenyak tidur.
Pertembungan diantara Anwar-Najib untuk menjadi Perdana Menteri semakin hebat. Daripada maklumat yang diperolehi, pembantu kepada Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari telah ditangkap oleh polis dan dipaksa untuk membuat laporan polis terhadap Anwar di atas tuduhan liwat.
Krisis telah bermula. Najib yang semakin tersepit di atas pengakuan bersumpah yang dibuat oleh Raja Petra Kamarudin terpaksa menggunakan taktik kotor sebegini untuk menjatuhkan maruah Anwar Ibrahim.
Melihat kepada senario ini, ada pemerhati politik berpandangan bahawa isu liwat ini sebenarnya mempunyai serampang dua mata iaitu untuk menjatuhkan Anwar-Pembangkang dan Najib. Jika ramalan dan telahan ini betul bermakna ada pihak ketiga yang bermusuhan dengan kedua-dua mereka iaitu Anwar dan Najib yang mencari kesempatan untuk memburuk-burukkan pemimpin ini.
Logiknya ada apabila Anwar semakin hampir untuk merampas Putrajaya dan Najib dikatakan mungkin akan bertanding jawatan Presiden Umno. Maka dari teori ini anda mungkin boleh berfikir siapa di belakang isu ini ..........(untuk menambahkan koleksi orang-orang yang mungkin terlibat di belakang Saiful - sebelum ini orang tuduh Najib sekarang tambah seorang atau dua lagi )...SIAPAKAH ORANG ITU?
Penasihat PKR pernah mendakwa bahawa Mohd Saiful Bukhari Azlan beberapa kali bertemu Rosmah Mansor, selain rapat dengan Datuk Seri Najib Razak dan pegawai khasnya Khairil Anas Yusof.
"Saiful Bukhari mempunyai hubungan yang rapat dengan Khairil Anas dan Najib. Beliau bertemu berulang kali dengan Khairil Anas dan Rosmah," katanya. "Beliau bukan pegawai peribadi saya. Beliau mempunyai hubungan yang kuat dengan Najib."
Mantan Timbalan Perdana Menteri itu berkata beliau akan mendedahkan bukti dakwaannya dalam masa terdekat.
Kesimpulan pada kenyataan Anwar telah membayangkan betapa beliau cemburu dengan pasangan gaynya Saiful Bukhari dan berkemungkinan berlakunya pertengkaran dan ugutan diantara mereka berdua hingga memaksa Saiful membongkar hubungan seks liwat mereka.
Perkara yang sama juga pernah terjadi di pejabat TPM di mana berlakunya pertengkaran diantara Khairil Anas dan Wan Shihab oleh kerana terlalu cemburu kepada Najib yang sering memihak kepada Kharil Anas.… Dahulunya mereka berdua ini dikatakan begitu intim dan rapat sebelum mereka berpecah kepada dua jabatan yang lain.
Di mana Khairil Anas kini menjaga Najib dan Wan Shihab pula menjaga Datin Rosmah.
Khairil Anas, Wan Shihab dan Saiful Bukhari adalah tergolong diantara anak-anak ikan Najib. Mereka mempunyai hubungan seperti pasangan kekasih. Bezanya mereka ini lelaki dan sukar untuk kita ramalkan.
Bukan Anwar sahaja yang begitu rakus dengan kaum lelaki, tetapi tidak kurang dengan Najib. Bezanya, Najib begitu pandai menyembunyikannya dan begitu berhati-hati menyembunyikan status sebenarnya.
Amat memalukan apabila Najib sanggup mengambil anak-anak ikannya bekerja di pejabat TPM. Khairil Anas yang berkhidmat di Uia sekarang bertugas sebagai penulis ucapan Najib pada bahagian dasar dan penyelidikan.
Anwar-Najib rupanya sama miskipun orang yang berlainan. Moral kedua mereka amat hancur. Selayaknya digelar pemimpin al-juburi. Mereka hanya tahu menggunakan keadaan untuk meneruskan hayat mereka samada dari segi kehidupan ataupun berpolitik. Sungguh hina dan tidak bermaruah.
Perkumpulan kesemua anak ikan yang ditempatkan sepejabat sebenarnya memudahkan Najib menyelia segala tindakan mereka. Jika mereka cuba untuk curang, maka senanglah Najib mengambil tindakan tatatertib sepertimana ‘tindakan wajib’ yang dilakukan oleh Anwar terhadap Saiful hinggakan Saiful sudah tidak tahan lagi diperlakukan.
Disebabkan itu jugalah Khairil Anas dan Wan Shahab tidak boleh ke mana-mana selain melekat bersama Najib. Dan Rosmah pula terpaksa mendiamkan diri kerana dia juga telah lama memasang angan-angan untuk menjadi “First Lady”.
Apa sudah jadi dengan Malaysia ini. Kenapa? Sudah tiada lagikah anak-anak muda yang ikhlas bekerja untuk membantu Najib mentadbir negara? Kenapa Najib sanggup mengambil mereka yang kurang akhlak bekerja dipejabat TPM semata-mata untuk memuaskan nafsunya.
Ramai lagi anak-anak muda yang mempunyai potensi besar yang boleh membantu Najib mentadbir negara ini. Sikap Najib memang begitu jijik sekali. Beliau tidak layak digelar pemimpin nombor dua negara apatah lagi hendak menerajui negara ini pada masa akan datang.
Majoriti ulama iaitu Malik, Abu Yusuf dan Muhammad (dua orang murid Abu Hanifah), Syaf`ie dan Ahmad mengatakan hukuman liwat ialah bunuh dan ia termasuk jenayah hudud (Dr. Ahmad Fathi Bahnasi, Madkhal al-Fiqh al-Jina'I al-Islami, m.s: 60).
Pertama, liwat sama hukumnya dengan berzina. Tetapi, dosa liwat lebih besar daripada dosa berzina. Malah Rasulullah s.a.w melaknat golongan yang meliwat isteri melalui dubur.Menurut Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w telah bersabda:"Sesiapa yang mendatangi wanita atau isteri melalui dubur (liwat) atau menemui tukang tilik lalu membenarkan apa yang dikatakannya, sesungguhnya dia telah kafir (tidak mengimani) risalah yang telah diturunkan kepada Muhammad s.a.w." – Hadis riwayat al-Darimi.Kedua, sesiapa yang melakukan maksiat berterusan digelar sebagai ahli fasiq sama ada dosa besar atau dosa kecil. Hakikatnya, tidak sah ahli fasiq mewalikan anak perempuannya. Namun, jika dia telah bertaubat pasti ALLAH menerima taubatnya kecuali syirik. Jika syirik, dia wajib melafazkan kembali
Kalimah syahadah kerana telah murtad.Firman ALLAH S.W.T:"Sesungguhnya ALLAH tidak mengampunkan sesiapa yang mensyirikkan_NYA tetapi mengampuni dosa selain daripada itu." – Surah al-Nisa'': 116.Ketiga, hukuman bagi perbuatan liwat sama ada peliwat atau mangsa liwat secara rela ada sedikit perbezaan dengan hukuman zina. Penzina

UMNO PARTI PENJARA said...

.

(( Take Note )) Anda
Tentukan - Rakyat
Terengganu Atau Rakyat
Selangor Lebih bijak
?..

Saya mohon sangat2 agar
semua anak2 muda
mengundi PR pada PRU
ke-13. Mesti undi PAS,
PKR dan DAP. Kita mesti
ambil serius soal
ekonomi dan perpaduan
kaum. BN telah
meninggalkan banyak
hutang di setiap negeri.
Ini akan membebankan
kita.. Percayalah. Lihat
sendiri selangor, bila PR
memerintah kurang 5
tahun, hutang selesai.
Bandingkan dengan
Terengganu yang
diperintah BN sejak 50
tahun dulu... Kat mana
hebatnya Pemimpin
UMNO yang menafikan
kewibawaan Pemimpin
Pakatan Rakyat? Mereka
pun tahu tapi tetap
mahu menafikannya..
sememangnya betul..

Terang2 tak wujud
perpaduan dalam BN.
MCA dan MIC terang2
menolak BN.

Pastikan anda
memberitahu rakan2,
emak ayah dan saudara
yang kurang tahu soal
ekonomi dan perpaduan
kaum.... Walaupun
terpaksa berada dlm
kem BN dan UMNO,
pastikan undi anda tetap
kpd PR.... Yakin dan
percayalah, anda tak
rugi apa2 jika bg peluang
kpd PR malah untung..

Kiss918 said...

Thank you for this excellent post. Very informative!
https://www.swin55.online is arguably the most prominent online casino in Malaysia, bringing you the hottest, top trending games on the internet, all in one destination. 918 Kiss has all sorts of entertainment content, ranging from fishing games and live table games to one of our main attractions that is slot games.
kiss918
kiss918 online
Kiss918 apk

Duplex Singapore said...

I really appreciate your blog. Simply awesome!
Natural Joint Supplements Duplex® strives to be your trusted healthcare brand, a brand that will never settle for less than the best. We firmly believe your health matters. At Duplex®, we pledge to make your well being our priority. Our aim is to deliver effective, yet affordable healthcare simply because we believe good health makes living more meaningful. We are your trusted ally on the journey to attain a healthy mind, body and spirit.

Duplex Malaysia said...

What an amazing post! Keep up the good work!
joint supplement malaysia Duplex® strives to be your trusted healthcare brand, a brand that will never settle for less than the best. We firmly believe your health matters. At Duplex®, we pledge to make your well being our priority. Our aim is to deliver effective, yet affordable healthcare simply because we believe good health makes living more meaningful. We are your trusted ally on the journey to attain a healthy mind, body and spirit.
anti inflammatory natural medicine
supplements for painful knee
broccoli sprout malaysia, botanical powder mix & antioxidant rich foods

Re2 said...

Your article is very enlightening. Thanks for the effort!
Apple Swift Developer Certification RE2 Learning Solutions (Asia) Sdn Bhd was founded in 2016. The company is one of a leader in the field of professional IT training in Malaysia. Over the years, RE2 (Asia) has helped thousands of young learners, companies, government departments and agencies to improve and develop their IT skills.
apple swift certification
ios swift certification
app development with swift certification
app development with swift certification level 1

Rebrand Malaysia said...

Terrific post! Love your work!
Branding Agency Malaysia Rebrand specialise in website design, e-commerce solutions, digital marketing, branding strategy and much more. We strongly believe that having a high-quality website doesn't necessarily need to cost a huge sum of money. Hence, we are a group of professionals that came together with a goal in mind: to deliver excellent web designs that provide value to our customers that range from startups to enterprises and large organisations.
Web Design Malaysia
Web Design KL